System LANDIRENZO OMEGAS DIRECT stanowi nową ewolucję konwencjonalnego systemu sekwencyjnego wtrysku gazu. Został zaprojektowany do przekształcania silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa stają się coraz powszechniejszym zjawiskiem, producenci instalacji gazowych coraz częściej podejmują rękawicę i pracują nad adekwatnymi systemami. Oto kolejny, stworzony przez legendę branży LPG, także tej polskiej.

Instalacje współpracujące z jednostkami napędowymi typu FSI (w samochodach Grupy VW) czy JTS (w produktach koncernu Fiat) są logicznym uzupełnieniem oferty firm zajmujących się opracowywaniem takich urządzeń i próbą nadążenia za postępem dokonującym się w dziedzinie silników.

W odróżnieniu od innych tanich produktów obecnych na polskim rynku, wszystkie jej podzespoły są wytwarzane i gwarantowane przez jednego producenta, dzięki czemu doskonale ze sobą współpracują. System firmy Landi Renzo objęty jest 2 letnią gwarancją, bez limitu kilometrów.

Bezpośredni wtrysk stosowany jest w przeważającej części dostępnych aut na rynku pierwotnym. Silniki te są dużo bardziej skomplikowane technicznie. Bezpośredni wtrysk pozwala na uzyskanie najlepszych efektów pod względem wykorzystania energii paliwa i oznacza w praktyce optymalny przebieg procesu spalania. Charakteryzuje go większa wydajność (moc) w stosunku do wtrysku pośredniego.

Wprowadzanie innego rodzaju zasilania (np. gazowego) wymaga więc najwyższej staranności zarówno w doborze podzespołów, jak i regulacji mieszanki - dedykowanej instalacji. Przystosowania silnika z bezpośrednim wtryskiem paliwa do zasilania gazem wymaga utrzymania żywotności i trwałości wtryskiwaczy benzynowych poprzez dotrysk benzyny.

Benzyna pełni funkcję chłodzenia i smarowania wtryskiwaczy benzynowych podczas pracy silnika na LPG.